01.12.2023

Электронныя звароты па-новаму

З 2 студзеня 2023 года змены ў Законе "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" уступілі ў сілу. Змяніўся парадак падачы электронных зваротаў.

Электронныя звароты падаюцца толькі з выкарыстаннем дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб. Адказы і апавяшчэнні на такія звароты таксама накіроўваюцца з дапамогай дадзенай сістэмы. Пры гэтым па жаданні заяўніка адказ на электронны зварот, як і раней, можа быць накіраваны і ў пісьмовым выглядзе. Відавочнай перавагай укаранення такога інструмента з'яўляецца павышэнне зручнасці заяўнікаў пры падачы электронных зваротаў і атрымання адказаў на іх.

Па сутнасці замест неабходнасці запаўнення спецыялізаванай формы на кожным інтэрнет-сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі заяўніку прадастаўляецца адзіны інтэрфейс для афармлення электроннага звароту і яго падачы ў любую арганізацыю, падключаную да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў. Пасля яго адпраўкі сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў дазваляе наладзіць атрыманне імгненнага анлайн або SMS-паведамлення аб тым, на якой стадыі разгляду знаходзіцца электронны зварот.

Пры гэтым уся інфармацыя аб пададзеных электронных зваротах і атрыманых на іх адказах (паведамленнях) будзе даступна заяўніку ў адным месцы з дапамогай асабістага электроннага кабінета ў сістэме.

А як гэта можна зрабіць?

Доступ да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў будзе арганізаваны ў сетцы Інтэрнэт па адрасе https://звароту.бел/

Перад падачай электроннага звароту заяўніку неабходна ідэнтыфікавацца і аўтарызавацца ў сістэме. Для гэтага прадугледжаны гнуткія інструменты ў мэтах забеспячэння ахопу шырокага кола заяўнікаў. Грамадзяне ідэнтыфікуюцца ў сістэме з выкарыстаннем:
• лагіна і пароля, сфарміраваных імі ў працэсе рэгістрацыі ў сістэме, пры гэтым прадугледжваецца абавязковае пацвярджэнне факта рэгістрацыі па нумары мабільнага тэлефона;
• уліковага запісу нацыянальнай паштовай электроннай сістэмы, якую можна атрымаць у любым аддзяленні паштовай сувязі;
• сертыфіката адкрытага ключа або ID-карты пры іх наяўнасці.

Для юрыдычных асоб пры праходжанні працэдур ідэнтыфікацыі ў сістэме прадугледжваецца выкарыстанне толькі сертыфіката адкрытага ключа або ID-карты, якая належыць кіраўніку або асобе, упаўнаважанай падпісваць звароты.

Пасля ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі заяўніка ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў яму даецца функцыянал, які дазваляе ў поўным аб'ёме рэалізаваць яго права на падачу электронных зваротаў, прадугледжанае заканадаўствам.

Такім чынам, пры жаданні падаць электронны зварот заяўніку спатрэбіцца толькі ўвайсці ў сістэму з дапамогай аднаго з пералічаных спосабаў без неабходнасці шматразовага ўводу адных і тых жа рэквізітных даных (ПІБ, адрас месца жыхарства і да т.п.), якія патрабуюцца ў цяперашні час пры падачы кожнага электроннага звароту.